Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Canon i våldsam Europakampanj

Publicerad: 16 September 2014, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Kameratillverkaren Canon går ut i en stor varumärkeskampanj.


Ämnen i artikeln:

Canon

Kampanjen "Come and see" lanseras på världens största fotomässa Photokina och är den första delen i Canons nya kommunikationsstrategi för Europa, Mellanöstern och Afrika.

Den inleds med två reklamfilmer, varav den första visar en så kallad "Calcio Storico-match" – ett fotbollsspel som mer liknar ett gladiatorspel från antiken.

Den andra reklamfilmen visar en flock rådjur som vandrar runt på gatorna i Epping Forest i England nattetid. Det är den brittiske regissören Jonathan Glazer som har producerat filmerna, inspelade med Canon EOS C500 och EOS C300.

Tanken med kampanjen är att inspirera och bjuda in konsumenterna att själva dela berättelser och ögonblick via sociala medier. På kampanjsajten får konsumenterna också tips om fotografering med Canons produkter.

Reklambyrån JWT står bakom det kreativa medan Fever är pr-byrå. Mediastrategin har tagits fram av PHD.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Canon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.