Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cannes tar bussen hit

Publicerad: 11 September 2009, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

I år blir det inte bara print när Cannesutställningen kommer på Sverigebesök. Anledningen är den dystra konjunkturen.


Under fyra år har Citypaketet varit sponsorer av Cannes printutställning när den har visats i Sverige, men i år kommer även kategorierna cyber, integrerat, media, film och pr på besök.

- Det var väldigt få som kunde åka till Cannes i år med tanke på den konjunktur som har varit och därför ville vi ta ett helhetsgrepp. Och så är vi ju inte bara print utan jobbar mer plattformsoberoende, säger Dan Morén, vd för Citypaketet.

Citypaketet var även ett av mediebolagen som valde att inte besöka Cannes i år.

- Det är ju kostsamt att åka ner i tuffa tider och så såg vi möjligheten att göra det här istället som ger många möjlighet att se fantastisk reklam som de annars inte kommer att få se, säger Dan Morén.

Då lägger ni mer sponsorpengar i år?

- Det är klart, men det blir också en mer intressant och dynamisk aktivitet när man kan se allt samtidigt.

Citypaketet sponsrar utställningen tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer. Den visas i Stockholm och Malmö den 24 respektive den 29 september. Sista anhalt är Göteborg den 1 oktober. Dessutom blir det Sverigepremiär för reklamdokumentären ”Art & Copy” i samband med utställningen. Filmen presenteras i samarbete med The One Club.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.