Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cannes Lions startar mobilkategori

Publicerad: 18 november 2011, 06:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:30

Den mobila utvecklingen går framåt med stormsteg. Cannes Lions möter upp med att starta en tävlingskategori för mobila kampanjer.


Tom Eslinger, digital kreativ chef på Saatchi & Saatchi Worldwide blir juryordförande för Cannes Lions nya mobilkategori nästa år.

Tävlingskategorin ska belöna de bästa jobben som bara befinner sig i eller aktiveras av mobilen genom en app eller mobilsajt. Bedömningen ska se till kreativitet i idén, utförandet och relevansen för plattformen.

Inom mobilkategorin kommer det att delas ut lejon för Creative Use of Technology, Mobile Websites and Web Apps, Mobile Apps, Tablet Apps, Games, Rich Media Mobile Advertising och Integrated Campaigns led by Mobile.

– Genom att lyfta ut mobilen ur de andra tävlingsområdena återspeglar vi betydelsen av mobilen i mediemixen, säger Philip Thomas, vd för Cannes Lions.

Från den 26 januari går det att lämna in bidrag till tävlingen. Då öppnas även inlämningen till ännu en ny sektion i tävlingen - Branded Entertainment.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.