Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cannes Lions prisar big data

Publicerad: 3 November 2014, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:24

Inför pris för den mest kreativa användningen av data.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Under nästa års reklamfestival i Cannes kommer det att delas ut lejon till den mest kreativa användningen av big data.

Creative data-lejonen kommer att delas ut under Lions Innovation, en festival i festivalen, som fokuserar på teknik och som som nästa år utökas från en till två dagar.

– Att använda data och teknik som verktyg som kan generera bra idéer har blivit mainstream. Som alltid när vår bransch upplever paradigmskiften ökar förväntningarna på hur Cannes Lions kan uppmärksamma och spegla den nya verkligheten. Lions Innovation Festival ska lyfta hur data och teknik kan bli kraftfulla katalysatorer för kreativitet, säger Philip Thomas, vd för Cannes Lions, i ett pressmeddelande.

Läs mer: I senaste numret av Dagens Media, nummer 18 2014, kan prenumeranter läsa om hur en helt ny marknad för dataanalys håller på att växa fram på grund av företagens ökade intresse för big data.

Har du ingen egen prenumeration kan du teckna en här.

 

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.