Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cannes kampanjar med byråfoton

Publicerad: 29 April 2014, 06:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Klassiska bildbyråfoton är navet i Cannes Lions kampanj för årets festival.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014

Bakom kampanjen står McCann London och fotografen Max Oppenheim. Annonserna ska rulla i dagspress och branschpress.

Budskapet lyder: ”You’ll come back as pumped as a stock photo model”. I och med det vill Cannes Lions lyfta fram all inspiration och kunskap som delegaterna får med sig hem från festivalen.

– Vår kampanj hyllar vad alla som kommer till Cannes upplever – känslan av att om och om igen bli kär i ditt yrke, säger Senta Slingerland, varumärkesstrateg på Cannes Lions, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Kund: Cannes Lions International Festival of Creativity

Reklambyrå: McCann London

Fotograf: Max Oppenheim

Chief Creative Officers: Rob Doubal & Lolly Thomson

Creative Director: Mike Oughton

Copywriter: Mike Oughton

Art Director: Simon Hepton

Digitalt: Thomas Ilum & Carl Rapp

Typografi: Gary Todd

Producent: Anna Henderson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.