Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Canal Digital tacklas för Elitserien

Publicerad: 17 december 2012, 14:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

I sin nya kampanj låter Canal Digital alla hockeyfans göra virtuella tacklingar på Facebook. Målet är att skapa engagemang för Elitserien.


Ämnen i artikeln:

Care of HausCanal Digital

Kampanjen bygger på en app där fans, genom att skicka tacklingar till vänner på Facebook, ska få sin favoritklubb att vinna 20 000 kronor. Meningen är också att uppmärksamma att Canal Digital, som en av få tv-operatörer, sänder alla Elitseriens matcher tillsammans med C More.

– Content är fortfarande king och vi vill uppmärksamma att vi är en tv-operatör som erbjuder ett brett utbud av sport. Få saker engagerar svenska folket lika mycket som idrott och klubbtillhörighet. Med Tacklingsligan vill vi skapa ytterligare engagemang för Elitserien genom att spela på just detta och samtidigt slå ett slag för klubbarnas viktiga ungdomsverksamheter, säger Canal Digitals pr-chef Maria Sundvik i ett pressmeddelande.

Tacklingsligan har skapats av kommunikationsbyrån Care of Haus och leds just nu av Brynäs IF.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Care of HausCanal Digital

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.