Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Canal digital gör humor av det typiskt svenska

Publicerad: 12 Juni 2017, 11:05
Uppdaterad: 12 Juni 2017, 11:33

Komikern Al Pitcher, från Nya Zeeland, gör reklam för Canal digital i filmer om svenskhet.

I en serie filmer låter Storyfire och Canal digital komikern Al Pitcher testa på svenska vanor som att äta surströmming och bo i sommarstuga.


Konceptet ”Al Pitcher provar svenska saker” går som namnet avslöjar ut på att den Stockholmsbaserade komikern från Nya Zeeland, Al Pitcher, i ett antal korta filmer tar sig an svenska vanor och företeelser. Det är alltifrån att spela kubb och äta surströmming, till att testa på livet i sommarstuga.

Filmerna är en del av ett samarbete mellan Canal digital och Storyfire, framtagna för Canal digitals sociala kanaler.

– Tittarnas beteende har förändrats och det kräver nya angreppssätt i delar av kommunikationen för att driva försäljning. Med den här typen av filmer hittar vi fram hos konsumenten på ett sätt de kanske inte förväntat sig från Canal Digital, säger Jimmy Widén, försäljningschef och partner på Storyfire, i en kommentar.

– Tanken med filmerna är att de till stor del ska förtjäna sin uppmärksamhet. Storyfire som verkligen kan skapa bra innehåll i förtjänade kanaler var ett naturligt val för det. Lägg sen till Al Pitcher som just nu är en av de klarast lysande stjärnorna på komikerhimlen, så får vi ett riktigt bra koncept som vi hoppas ska kunna leva över lång tid, säger Mara Sörnell, projektledare för marknad och pr på Canal digital.

Nedan kan du se de tre första filmerna.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.