Kampanjer
Calle Schulman och Måns Zelmerlöw i Polaroid-kampanj
Publicerad: 25 april 2017, 14:06
Uppdaterad: 25 april 2017, 14:18
I en mockumentär för Polaroid Eyewear driver Calle Schulman och Måns Zelmerlöw med influencer-fenomenet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Polaroid Eyewear släpper en fiktiv dokumentär där tittarna får följa med bakom kulisserna för ett influencersamarbete där huvudpersonen Måns Zelmerlöw inte är helt bekväm med att erkänna samarbetet. Helst av allt vill han egentligen hålla samarbetet hemligt.
Det är Calle Schulman, som nyligen startade byrån Good Enough Media, som står för manus och regi.
Kampanjen består av tre mockumentär-klipp och en film som visar hur det gick till när mockumentär-klippen spelades in.
– Jag kommer alltid älska gänget på Polaroid för att de vågade göra det här. Jag är så oerhört trött på intetsägande noll-kampanjer från solglasögon-varumärken som vill låtsas vara superfashion. Mig veterligen är det här första gången ett varumärke går med på att ha en ambassadör som gör allt för att dölja samarbetet. Det är otroligt stimulerande att jobba med företag som vill förnya sin kommunikation, säger Calle Schulman, i en kommentar.
Johan Andgren, sälj- och marknadschef Safilo Norden, om kampanjen:
– För oss är det grundläggande att göra engagerande innehåll som vi kan använda och aktivera i samtliga kanaler. Det är viktigt att testa nya grepp och utmana målgruppen, något som vi också vet att de gillar. Måns och Calle bjuder på sig själva i gränslandet mellan verklighet och fiktion vilket gör filmerna både transparenta och roliga.
Mockumentären med tillhörande butikskampanj har tagits fram av MSLGROUP Stockholm och Polaroid i Sverige. Kampanjen kommer bland annat att synas på Instagram, Facebook och hos återförsäljare runt om i landet.