Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

C Mores kampanj för Allsvenskan

Publicerad: 13 mars 2014, 14:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

Två veckor innan premiären startar C Mores Allsvenskan-kampanj i TV4 och egna kanaler.


Den 30 mars har Allsvenskan i fotboll för herrar premiär. Idag går C More, som har tv-rättigheterna för matcherna, ut med sin stora kampanj.

– Den kommer gå tungt från och med ikväll i TV4 samt i C Mores egna kanaler. Vi satsar även på en bred digital kampanj med samma film, säger Åsa Kellner vid TV4-gruppen till Dagens Media.

Altera film har producerat filmen, The Line har stått för efterbearbetning. I en kommentar skriver C More:

"Allsvenskan är en av våra viktigaste sporträttigheter och därför en av de viktigaste kampanjperioderna på året.  För Allsvenskan har vi valt att arbeta med den största och viktigaste drivkraften för fansen, nämligen kärleken till sitt lag. Vi har därför tagit fram en film som sätter kärlek, glädje och spänning i fokus. Kampanjen kommer även att kompletteras med en taktisk film där vi vill sälja vårt fotbollspaket som innehåller alla matcher i Allsvenskan, men även annan fotboll som La Liga, Serie A etc."

Arbetsgrupp

Projektledare C More: Åsa Kellner

Marknadschef C More: Sara Gustavsson

Produktionsbolag: Altera film

AD: Tor Norinder

Regissör: Camilo Altera

Foto: Calle Persson

Klippning: Camilo Altera

Musik: NONONO "Hungry Eyes"

Efterbearbete: The Line

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.