Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

C-date i kampanj för tillfälliga sexförbindelser

Publicerad: 18 Maj 2010, 13:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Datingföretaget förespråkar lösa sexuella förbindelser – ”casual dating” – i sin nya kampanj.


I dagens pappersutgåva av Aftonbladet möts läsaren av C-dates helsidesannons som utlovar ”Det allra senaste på datingmarknaden” – Casual Dating.

– Detta är den första printkampanjen vi gör i Sverige. Målet är att öka kännedomen och få fler medlemmar i Sverige, säger Marianne Emilsen, ansvarig för pr- och kommunikation för C-date i Norden.

Konceptet där användarna ska hjälpas att leva ut sina sexuella fantasier, utan förpliktelser, beskrivs vidare på c-date.se:

”Är du singel eller har kanske redan en partner och längtar du efter att testa något nytt med mera spänning? Nu kan dina fantasier bli verklighet!”.

Bakom sajten står, enligt Stiftelsen för Internetinfrastruktur, bolaget Net Services GmbH, registrerat i Luxemburg.

Enligt annonsen ska C-date i nuläget ha över två miljoner medlemmar i 35 länder. I framtiden kan det även bli aktuellt med tv-reklam för C-date, som i nuläget inte har några byråer i Sverige.

– Vi utvärderar om vi ska göra tv-reklam, men inget är klart än.

I dagens Aftonbladet finns även ett redaktionellt uppslag om sexfantasier, där läsaren får veta att 37 procent av svenskarna fantiserar om gruppsex.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.