Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Byt namn och vinn nytt liv

Publicerad: 11 Oktober 2013, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

En enkelbiljett till Berlin, lägenhet ett år och en cykel står på spel i Lufthansas tävlingskampanj. Haken: Du måste byta namn till Klaus-Heidi.


Ämnen i artikeln:

DDBLufthansa

Alla Berlinälskare har just nu chansen att tävla i Lufthansas nya kampanj där första pris är en enkel flygbiljett till Berlin samt ett års boende i en 70 kvadratmeter stor lägenhet i Kreutzberg.

I priset ingår även en språkkurs, två inrikesresor och inträde till Berlins museum. Till och med cykel ingår för att den nyblivne berlinaren ska kunna ta sig fram.

Ett kriterium är dock att den tävlande byter namn till tyskklingande Klaus-Heidi.

- Syftet var att göra en kampanj med mycket hjärta. Det är hög konkurrens på Berlin och vi gör mycket priskommunikation. Därför ville vi göra något helt annorlunda och testa svenskarnas kärlek till Berlin, säger Magnus Engvall, senior marketing specialist på Lufthansa till Dagens Media.

Hur många tror du kommer att byta namn?

– Det är svårt att säga, men jag tror att folk verkligen kommer att göra det. Det finns många sköna människor där ute.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån DDB som samarbetat med Lufthansa under två års tid.

LÄS ÄVEN:

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

DDBLufthansa

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev