onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Bygma lämnar priskriget

Publicerad: 10 februari 2012, 09:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Genom radioreklam och tidningsannonser i lokala medier vill Bygma ompositionera sig på byggmarknaden. Kvalitet före pris är budskapet.


RL

Rebecka Lindberg


– Bygmas kommunikation har andats lågprisvaruhuset Byggmax, medan de står för något helt annat, säger Maja Bergsten, projektledare på reklambyrån TOL som tagit fram kampanjen.

– Nu ska de ta en mer kvalitativ position och riktar sig mot proffs och semiproffs, de som är snäppet bättre än vanliga hemmafixare, säger hon.

Genom att bara sälja dyrare kvalitetssverktyg och lyfta fram sin kunniga personal ska de attrahera de mer professionella byggarna.

Reklamkonceptet sammanfattas i ”Bygghandeln för dig som kräver lite mer”.

I radioreklamen försöker man hypnotisera lyssnarna att välja Bygma.

Den första kampanjen startar i februari. Från och med mars kommer Bygma ha specialkampanjer för varje månad.

– Vi kommer ha mer taktiska kampanjer med olika teman, från köksvecka och hallvecka till bygga ut och trädgård, säger Maja Bergsten.

Bygma har 13 varuhus från Luleå till Stockholm. Bygma har funnits i Sverige sedan 1998 och är ursprungligen ett danskt företag.

Arbetsgrupp:

AD: Martin Ekelund

Copy: Tina Rundgren

Formgivare/Originalare: Marianne Heed Miskar

Projektledare: Maja Bergsten

Produktionsledare: Jessica Dorsander

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev