Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Burger King sponsrar amatörlag

Publicerad: 2 Juli 2012, 11:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:17

Hamburgerkedjan Burger King går i dag ut i en tävling där den som designar den bästa fotbollströjan och har det trevligaste amatörlaget kan vinna matchställ till hela laget.


Ämnen i artikeln:

ShoutBurger King

Burger King har tillsammans med Shout tagit fram en kampanj som tar avstamp i fotboll. På kedjans kampanjsida kan de som är med i ett amatörlag gå in och designa sin egen tröja och därigenom vinna matchställ till sitt lag.

Den som är intresserad går in och väljer färg, mönster och krage på tröjan och ger dessutom en motivering till varför just dennes lag bör vinna.

– Det finns många amatörlag i Sverige och de har inte så gott om pengar, därför går Burger King in som sponsor. I tävlingen gäller det inte att vara bäst, utan att ha ett skönt lag med fin sammanhållning, säger Pontus Caresten, copywriter på Shout, till dagensmedia.se.

Trots att fobolls-EM är slut så använder sig kedjan av just sommarens fotbollsintresse och spinner vidare på detta. Detta är dock sista delen i sommarens fotbollssatsning.

– Burger King har lanserat fotbollsburgaren Champion Hot Cheese i samband med fotbolls-EM, och den här kampanjen startar nu när det är över. Vi vill påminna om att det inte alltid är viktigast att vinna, säger Pontus Caresten.

Kampanjen pågår i en månad och Burger King skapar främst uppmärksamhet för tävlingen via sin Facebooksida.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ShoutBurger King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev