Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Burger King delar ut handproteser

Burger King gör kampanj som hyllar olika individer och skippar snyfthistorian.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Juli 2017, 08:28
Uppdaterad: 14 Mars 2018, 07:39

Ämnen i artikeln:

Burger King

"If they get all that done with one hand, imagine what they could do with two", lyder copyn till kampanjen.

För att bygga sitt varumärke och bidra med något mer än bara hamburgare och pommes frites har snabbmatskedjan Burger King gått in och stöttat Atomic Lab som producerar 3D-printade proteser, skriver Adweek.

Den 5:e juli gick 50 procent av all försäljning av en specifik betällning till Atomic Lab vars proteser ges bort gratis till människor i Argentina.

Som en del av initiativet har Burger King tillsammans med byrån David i Buenos Aires skapat kampanjen "All hands on flavor" för att hylla olika individer. "If they get all that done with one hand, imagine what they could do with two", lyder copyn till kampanjen.

För att samtidigt lyfta sin produkt håller personerna med de nya handprotesterna i slutet av klippet i varsin hamburgare från Burger King.

– BK spelar inte någon hjälteroll, de bara hjälper till, säger Joaquín Cubría på byrån David, till Adweek, och fortsätter:

– Människorna i filmen lever normala liv och hittar alltid ett sätt att göra vad de vill. De accepterar vår hjälp men kan också leva utan den. Så, inga deprimerande pianoackord som bakgrundsmusik eller sorgliga historier som blir till lyckliga slut tack vare en hamburgare.

Se den tillhörande kampanjfilmen "All hands on favor" här.

Arbetsgrupp:

Klient: Burger KingTitel: All Hands On Flavor

Byrå: DavidJoaquin Cubria – GCDIgnacio Ferioli – GCDNicolas Zarlenga – CDFederico Plaza Montero – CDBrenda Morrison Fell – Head of productionPefy Carr Rollitt – ProducerAna Svarzchtein –Post production cordinationLucila Mengide – Acount directorBelen Rodriguez – Acount supervisorJohann Hotz – Art directorJuan Pablo Tyrer- Copy writter

Production Company: Argentina cineLara Arellano – DirectorNano Tidone – General producerLaura Passalacqua- Excecutive producerGerman Escande – ProducerSusana Leunda/ Joaquin Pellarolo- Editor

Postproduction: DaochoColor Correction: PentimentoSound: Elefante resonanteMusic: Perra SantaAnnouncer: Gonzalo Heras

Klient:Lucina CabrejasFederico BoninoLuz FochezatoSantiago Cafisi

Ämnen i artikeln:

Burger King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.