Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Burgaren blir resväska

Publicerad: 13 Juni 2012, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

Burger King vid Centralen i Göteborg vill visa hur lätt det är att ta med sig maten till jobbet. Därför kampanjar de för sin take away med hjälp av väskor.


Ämnen i artikeln:

ShoutBurger King

Tillsammans med byrån Shout har Burger King vid Centralen i Göteborg tagit fram en annons där väskor får illustrera hur lätt det är att ta med sig maten från kedjan.

I annonsen får väskorna illustrera hamburgare, pommes frites och läsk.

– Burger King ville påminna pendlare om att man kan ta en frukost eller ett mellanmål med sig till jobbet. Vi funderade på hur vi kunde berätta om take away på ett nytt och roligt sätt och då landade vi i väskorna, säger Pontus Caresten, copywriter på Shout.

Kampanjen går som annonser i OnTrack som delas ut på Centralen i Göteborg samt som annonser inuti pendeltågen.

Arbetsgrupp Shout

Ad: Niclas Fors

Copy: Pontus Caresten

Projektledare: Stefan Gustafsson

Produktionsledare: Jeanette Åberg

Final art: Malin Svensson

Illustration: Robert Melander

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ShoutBurger King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev