Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Burfitt designar för Renault

Publicerad: 22 Augusti 2012, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Renault Försäkring har anlitat modetecknaren Lovisa Burfitt för att designa företagets annonser.


Renault Försäkring sjösätter i veckan sin höstkampanj under parollen "Skräddarsytt". Kampanjen ska kommunicera att Renault är en märkesförsäkring och samtidigt kommunicera försäkringsbolagets skadehantering.

Kampanjen, som tagits fram tillsammans med Cordovan, består av dr-utskick och annonser som designats av bland annat designern Anika Skarström och modetecknaren Lovisa Burfitt.

– Skräddarsytt är förstås en sliten metafor i reklamsammanhang. Men vi valde att ta temat fullt ut och tycker därför att det fungerar, säger Anna Johansson, marknadsförare på Renault Försäkring, i ett pressmeddelande.

Utöver annonserna har Renault Försäkring tagit fram en interaktiv tävling. Tävlingen går ut på att deltagarna kör bil genom Paris och svarar på olika frågor om Frankrike. Tävlingen ligger på Renault Försäkrings sajt och tanken är att den ska spridas viralt.

Förstapris i tävlingen är en skräddarsydd klänning eller kostym designat av Anika Skarström. Övriga vinster inkluderar illustrationer av Lovisa Burfitt.

Renault Försäkring är ett samarbete mellan Renault Nordic, Renault Finance och If Skadeförsäkring.

Arbetsgrupp

Cordovan Communication

Copywriter: Anders Werngren

Art director: Madelene Hillman

Interactive creative director: Ivan Ivarsson

Pr/ social media: Lina Hultén

Fotograf: Christian Johansson

Projektledare: Annika Svahn

Produktionsledare: Anna Christéen och Cecilia Eliasson

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.