Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 22 Augusti 2012, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13
Renault Försäkring har anlitat modetecknaren Lovisa Burfitt för att designa företagets annonser.
Renault Försäkring sjösätter i veckan sin höstkampanj under parollen "Skräddarsytt". Kampanjen ska kommunicera att Renault är en märkesförsäkring och samtidigt kommunicera försäkringsbolagets skadehantering.
Kampanjen, som tagits fram tillsammans med Cordovan, består av dr-utskick och annonser som designats av bland annat designern Anika Skarström och modetecknaren Lovisa Burfitt.
– Skräddarsytt är förstås en sliten metafor i reklamsammanhang. Men vi valde att ta temat fullt ut och tycker därför att det fungerar, säger Anna Johansson, marknadsförare på Renault Försäkring, i ett pressmeddelande.
Utöver annonserna har Renault Försäkring tagit fram en interaktiv tävling. Tävlingen går ut på att deltagarna kör bil genom Paris och svarar på olika frågor om Frankrike. Tävlingen ligger på Renault Försäkrings sajt och tanken är att den ska spridas viralt.
Förstapris i tävlingen är en skräddarsydd klänning eller kostym designat av Anika Skarström. Övriga vinster inkluderar illustrationer av Lovisa Burfitt.
Renault Försäkring är ett samarbete mellan Renault Nordic, Renault Finance och If Skadeförsäkring.
Cordovan Communication
Copywriter: Anders Werngren
Art director: Madelene Hillman
Interactive creative director: Ivan Ivarsson
Pr/ social media: Lina Hultén
Fotograf: Christian Johansson
Projektledare: Annika Svahn
Produktionsledare: Anna Christéen och Cecilia Eliasson
Elin Hanspers