Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Bulldozer ny huvudbyrå för Brämhults

Publicerad: 27 Januari 2015, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

De har samarbetat sedan 2005. Nu blir Bulldozer huvudbyrå för Brämhults.


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Bulldozer inleder samarbetet med lanseringen av en ny kampanj för Brämhults grönsaksjuicer.

Redan förra året lanserade Brämhult en grönsaksjuice-kampanj tillsammans med Bulldozer, och resultatet av den kampanjen bidrog till det utökade samarbetet.

– Vi lanserade grönsaksjuicerna för ett år sedan och efter det har försäljningen stadigt ökat. Bulldozer har lyckats med bilden av mänsklig närhet i sina kampanjer, säger Stina Haglund tillförordnad marknadschef Brämhults, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har samarbetat under en lång tid och vi fungerar bra ihop. De har en kreativ enkelhet som vi uppskattar och vi tycker om att vi får vara delaktiga i arbetsprocessen.

Enligt Brämhults gav den senaste kampanjen med grönsaksjuice, som bolagen lanserade ihop, ett bra resultat.

– Vi vill nå en ännu bredare publik och självklart öka försäljningen av grönsaksjuiceen. Kampanjen kommer även att vara ett steg i att stärka och bygga varumärket och att tillsammans med Bulldozer planera ett långsiktigt samarbete.

Andreas Österlund är art director på Bulldozer:

– Vi ville spinna vidare på det tidigare konceptet och ändå tillföra en ny twist. Hela tiden har det varit viktigt att ha flaskan i fokus. Vi behöver inte tillföra något nytt utan håller en rak kommunikation med flaskan som hjälte, säger han i ett pressmeddelande.

Markus Jacobsson


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev