Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bulldozer ny huvudbyrå för Brämhults

Publicerad: 27 Januari 2015, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

De har samarbetat sedan 2005. Nu blir Bulldozer huvudbyrå för Brämhults.


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Bulldozer inleder samarbetet med lanseringen av en ny kampanj för Brämhults grönsaksjuicer.

Redan förra året lanserade Brämhult en grönsaksjuice-kampanj tillsammans med Bulldozer, och resultatet av den kampanjen bidrog till det utökade samarbetet.

– Vi lanserade grönsaksjuicerna för ett år sedan och efter det har försäljningen stadigt ökat. Bulldozer har lyckats med bilden av mänsklig närhet i sina kampanjer, säger Stina Haglund tillförordnad marknadschef Brämhults, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har samarbetat under en lång tid och vi fungerar bra ihop. De har en kreativ enkelhet som vi uppskattar och vi tycker om att vi får vara delaktiga i arbetsprocessen.

Enligt Brämhults gav den senaste kampanjen med grönsaksjuice, som bolagen lanserade ihop, ett bra resultat.

– Vi vill nå en ännu bredare publik och självklart öka försäljningen av grönsaksjuiceen. Kampanjen kommer även att vara ett steg i att stärka och bygga varumärket och att tillsammans med Bulldozer planera ett långsiktigt samarbete.

Andreas Österlund är art director på Bulldozer:

– Vi ville spinna vidare på det tidigare konceptet och ändå tillföra en ny twist. Hela tiden har det varit viktigt att ha flaskan i fokus. Vi behöver inte tillföra något nytt utan håller en rak kommunikation med flaskan som hjälte, säger han i ett pressmeddelande.

Markus Jacobsson

Ämnen i artikeln:

Brämhults

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.