Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bubbelvatten möter kryssningslinje

Publicerad: 18 juli 2013, 07:45
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

Vatten i olika former är temat när Viking Line möter Sodastream i dagens åttondelsfinal i DN Reklamcupen.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenKärnhusetÅkestam Holst

I den andra åttondelsmatchen tävlar Åkestam Holst med sin annons för kryssningslinjen Viking Line.

Så här säger de om sitt bidrag:

"En kryssning med Viking Line handlar om att lämna vardagens jäkt för ett dygns avkoppling ute på Östersjön."

I dagens match möter de Kärnhuset som säger så här om sin annons för kunden Sodastream:

"Sodastreams annons är en flirt med den annonskampanj som Returpack nyligen genomfört, som visar hur mycket energi, omvandlat i vardagssysslor, man kan spara genom att panta. Med annonsen vill Sodastream få konsumenten att tänka till kring användningen av petflaskor."

Att båda byråerna vann sina föregående matcher med enkelhet bäddar för en hård strid.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.