Brynolfsson och Palladium hjälper Charity Rating

2010-11-23 06:14 Martin Schori  

Organisationen Charity rating vill få svenskarna att hitta rätt bland alla olika hjälporganisationer. Snart släpps reklamfilmen i tv.

Julen är en viktig period för hjälporganisationerna, då svenskarnas benägenhet att skänka pengar ökar. Konkurrensen är dock hård bland de olika aktörerna.

Charity ratings är en organisation som samlar information om de ideella organisationerna och deras arbete och hjälper konsumenterna hitta rätt aktör att donera pengar till.

Lagom till jul går man ut i en reklamfilm som producerats pro bono av Palladium. Skådespelaren Reine Brynolfsson agerar speakerröst.

– Vi vill öka kännedomen om Charity rating och värva medlemmar, säger Camilla Backström, vd på Charity rating.

Målgruppen är både privatpersoner och företag som går i donerartankar.

Reklamfilmen visas redan nu på Youtube, och ska gå upp på tv i december, bland annat i MTV. Om det blir fler kanaler beror på hur mycket utrymme som kanalerna vill ge bort. Som dagensmedia.se tidigare berättat slår trängseln i tv hårt mot hjälporganisationernas julkampanjer.

Charity ratings reklamfilm har regisserats av Robinovich och producerats av Henrik Jakobsson. PHD är mediebyrå.

Arbetsgrupp

Regi: Robinovich

Producent: Henrik Jakobsson

Röst: Reine Brynolfsson

DOP: John Strand

Scenografi/modellbygge: Agustin Moreaux

Ljud/musik: Björn Baumann (Purified Productions)

Elektriker: Olle Lundin

Scen. ass: Viktor Kumlin, Emil Fors

Klipp: Jonatan Kaye

Grade: Eric Hansson (Head and Tails)

Postproduktion: Robert Eskekärr, Victor Sanchez

Copywriter: Rebecka Mellberg

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt