Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Brothers & Sisters väljer Saturday

Publicerad: 15 juni 2009, 09:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

RNB:s klädmärke Brothers & Sisters vill ta ny position. För att kommunicera omgörningen tar man hjälp av Londonbaserade byrån Saturday.


RNB har under en period sett över positioneringen för Brothers & Sisters. Den senare ska nu höja modegraden medan Brothers vill vara ”problemlösaren som guidar och inspirerar den svenske mannen till god stil”.

I samband med att man nu arbetar med höstkampanjen skriver klädkedjan avtal med Saturday.

- Vi har tidigare jobbat med en inhouselösning med frilansande kreatörer vid behov, säger marknadschef Maria Sjöstrand.

En av frilansarna har varit Marcus Dunberg och det samarbetet ska fortsätta.

Saturday består av reklambyrån Mother samt de två svenskarna Jens Grede och Erik Torstensson, som båda är baserade i London. De är också chefredaktörer för Man About Town, ett internationellt modemagasin för män.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.