Bröderna Schulman kampanjar med Björn Borg

2018-02-14 15:03  
Alex och Calle Schulman kampanjar med Björn Borg.

Sportmodevarumärket tar hjälp av Alex och Calle Schulman för att hylla familjerivaliteten.

Förra året rullade varumärket Björn Borg ut kampanjen "Dear Rival". Konceptet går ut på att hylla sin rival för den gör dig bättre.

– Rivalitet finns i varumärkets DNA, och härstammar från relationen mellan John McEnroe och Björn Borg. Rivaliteten dem emellan inspirerar oss dagligen och vi ser det som vår uppgift att berätta för världen att rivalitet är något positivt som hela tiden gör att vi utvecklas och blir bättre, säger Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang, ett pressmeddelande.

För Alla hjärtans dag, och inför släppet av varumärkets vårkollektion, lanserar nu Björn Borg ytterligare en gren i reklamkonceptet där de uppmanar syskon att hylla rivalitet dem emellan.

Kampanjen frontas av ett av Sveriges mest kända syskonpar, nämligen bröderna Alex och Calle Schulman.

Den kommer främst att synas i sociala medier och har gjorts tillsammans med byrån Patriksson Communication.

– Det känns otroligt kul att fokusera på syskonrivalitet för den här kampanjen då det är en sorts rivalitet som utvecklas och förädlas över lång tid. Det är en naturlig del av syskonskapet att man tävlar med varandra men det är också viktigt att det kommer med en rejäl dos syskonkärlek. Därför känns det relevant att kampanjen går live på alla hjärtans dag för att understryka att rivalitet och kärlekt går hand i hand, kommenterar Jonas Lindberg Nyvang.

Förutom bröderna Schulman kommer även andra välkända syskonpar synas i kampanjen. Däribland tv-profilerna Peg och Penny Parnevik, Emil och Victor Beer, från humorgruppen I Just Want To Be Cool.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt