Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Brittisk modell ska sälja svenska regnrockar

Publicerad: 12 december 2012, 05:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Det svenska modevarumärket Stutterheim Raincoats tar i en ny kampanj hjälp av den brittiske fotomodellen Marc Brady. Det är starten för en internationell satsning.


Kampanjen är fotad av Thomas Lohr och ska synas i print, på webben och i butik. Kampanjen har ett ”konstnärligt uttryck”, enligt Alexander Stutterheim, grundare av Stutterheim Raincoats.

– Jag vill arbeta i skärningspunkten mellan mode och funktion och tycker det känns spännande att låta vår nya regnrock Stockholm bli fångad i ett mer konstnärligt uttryck. En modern Rembrandt-twist på den klassiska fiskargubben. Marc besökte min butik i London som kund, köpte en egen rock, och frågade sedan om vi kunde arbeta tillsammans, säger Alexander Stutterheim, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.