Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Britny gör webbshop på Facebook

Publicerad: 4 Oktober 2010, 13:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:37

Britny slår ihop kundens webbshop med Facebook. "Mer och mer av e-handeln kommer att ske där", säger Robin Salazar, byråchef på Britny.


Ämnen i artikeln:

Britny

Den digitala byrån Britny integrerar spelföretaget Gamers Gates webbshop med Facebook. Det innebär att man kan, i stället för att behöva surfa utåt, söka i spelföretagets hela katalog direkt från Facebook.

– I och med att shoppen ligger på Facebook får besökarna även tillgång till de sociala bitarna. Man ska exempelvis kunna jämföra och betygsätta spel, eller kanske fråga sina vänner eller rekommendera, säger Robin Salazar, byråchef på Britny.

Han säger att det här är ett av de första exemplen på ”social shopping” – vilket kort innebär att man involverar sin sociala omgivning i shoppingupplevelsen – och tror att det är en trend som kommer att bli större i takt med att mer tid spenderas på sociala medier.

– Vi är ganska övertygade om att fler och fler kommer att flytta in på Facebook, och att mer och mer av e-handeln kommer att ske där.

För tillfället kan man dock inte köpa direkt från Facebook, men det är nästa steg i utvecklingen, berättar Robin Salazar.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Britny

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.