Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bris visar verklighetens schema

Publicerad: 16 Augusti 2013, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Genom att visa att skolstarten kan vara ett helvete för vissa barn hoppas organisationen Bris samla in fler bidrag.


Ämnen i artikeln:

Bris

Inför skolstarten rullar organisationen Bris ut en ny kampanj under temat "Verklighetens schema". Kampanjen syftar till att höja uppmärksamheten kring mobbning och samla in fler bidrag för att kunna fortsätta hjälpa.

I form av ett vanligt skolschema visar man att skolan kan vara ett himmelrike men likaväl ett helvete för barn och unga.

"För de allra flesta barn som börjar skolan är det ett positivt äventyr som många ser fram emot. Men det finns fortfarande alldeles för många barn och ungdomar i vårt land som känner precis tvärtom" skriver man i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Klirr Stockholm.

De står bakom kampanjen

Uppdragsgivare BRIS: Helene Tibblin

Arbetsgrupp Klirr Stockholm:

Projektledare: Per Smedfors

Produktionsledare: Lotta Strandberg

Planner: Navid Zanjani

Art Director: Eva Bergfeldt

Copywriter: Charlotta Malhotra Lithman

Grafisk formgivare: Camilla Toresjö

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Bris

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.