lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Bris kampanjar med idoler på mjölkpaketen

Publicerad: 23 oktober 2014, 05:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Sanna Nielsen, Kevin Walker och Clara Henry medverkar i Bris idolkortskampanj.

Ämnen i artikeln:

Bris

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Bris har tidigare gjort idolkortskampanjer med kända svenskar som berättar hur de känt sig mobbade, ledsna, blyga eller rädda under uppväxten. I årets upplaga av kampanjen medverkar Sanna Nielsen, Marcus Hellner, Clara Henry, Kevin Walker, André Myhrer och Nour El Refai.

Målet med kampanjen, som vänder sig till sjätteklassare, är att barn och unga ska känna att de allra flesta känt de känslorna någon gång i livet – även idoler.

Idolkorten kommer att delas ut gratis i landets skolor men nytt för i år är att kampanjen även kommer att synas på Arlas mjölkpaket under november och december.

- Vi är mycket glada över samarbetet. Det här är en unik möjlighet för oss att nå ut med ett viktigt budskap till barn och unga i deras egna hemmiljöer, säger Kattis Ahlström, Bris generalsekreterare, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som tagits fram i samarbete med Isobar, kommer också att synas på Facebook, Instagram och Youtube.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev