Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Bris kampanjar med idoler på mjölkpaketen

Sanna Nielsen, Kevin Walker och Clara Henry medverkar i Bris idolkortskampanj.


Publicerad 2014-10-23 05:22
Uppdaterad 2015-12-06 12:25

Ämnen i artikeln:

Bris

Dela artikeln:

Bris har tidigare gjort idolkortskampanjer med kända svenskar som berättar hur de känt sig mobbade, ledsna, blyga eller rädda under uppväxten. I årets upplaga av kampanjen medverkar Sanna Nielsen, Marcus Hellner, Clara Henry, Kevin Walker, André Myhrer och Nour El Refai.

Målet med kampanjen, som vänder sig till sjätteklassare, är att barn och unga ska känna att de allra flesta känt de känslorna någon gång i livet – även idoler.

Idolkorten kommer att delas ut gratis i landets skolor men nytt för i år är att kampanjen även kommer att synas på Arlas mjölkpaket under november och december.

- Vi är mycket glada över samarbetet. Det här är en unik möjlighet för oss att nå ut med ett viktigt budskap till barn och unga i deras egna hemmiljöer, säger Kattis Ahlström, Bris generalsekreterare, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som tagits fram i samarbete med Isobar, kommer också att synas på Facebook, Instagram och Youtube.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.