Bris emojis tar hem 100 watt

Bris och Garbergs belönas med den ädlaste valören.

Bris och Garbergs ligger bakom kampanjen "Abused emojis" som vinner 100-wattaren i kategorn Ideellt – kampanj. Syftet med kampanjen är att göra det lättare för barn och unga att prata om svåra saker eller situationer där de far illa.

–  Det bara känns så kul att vår app har gått så bra och vi vet att det är så många barn som har svårt att sätta ord på de situationer de befinner sig i, säger Silvia Ernhagen, kommunikationschef på Bris.

Vinnare Ideellt – Kampanj

100W: Abused Emojis, BRIS/Garbergs

75W: Prata med barnen, Stockholms Stadsmission/Kärnhuset

50W: Jag är lärare, Södertörns högskola/Gullers Grupp

LÄS ÄVEN:

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-12-04 13.37Uppdaterad 2015-12-09 12.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: