Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bredbandsoperatör låter folk leva med lagg

Publicerad: 29 April 2014, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

För att visa hur det är att leva med seg uppkoppling låter bredbandsoperatören Ume.net fyra personer testa på lagg i verkliga livet.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Bakom kampanjen ”Leva med lagg” står reklambyrån ANR BBDO. Kampanjen tar fasta på att fördröjningar i datatrafiken på grund av långsam uppkoppling är ett av de vanligaste störningsmomenten på internet.

Med hjälp av en specialbyggd ”laggmaskin” har Ume.net låtit fyra personer testa på lagg i verkligheten. Under två dagar filmades personerna då de fick utföra flera olika vardagssysslor, som att bowla, träna aerobics och laga mat, i ett laggat tillstånd.

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om att ume.net kan erbjuda hastigheter upp till 1000 Mbit/s.

– Vi gör en stor satsning och lanserar ume.net som eget varumärke med nytt kommunikationskoncept. Leva med lagg är den första kampanjen vi gör och det känns helt rätt att bevisföra vår kapacitet så här, säger Agneta Filén marknadschef på Umeå Energi som driver Ume.net.

Från och med den här veckan går filmerna upp på Youtube, på lokal-tv i Umeå, samt på kampanjsajten levamedlagg.se.

Arbetsgrupp

Projektledare: Fredrik Panzterhielm

Art Director: Oskar Skott

Copywriter: Stephanie Moradi

Copywriter: Daniel Åhlman

Creative Director: Andreas Lönn

Produktionsledare: Giustina Guariglia

Grafisk designer: William Björnstjerna

PR: Camilla Westman

Produktionsbolag – Stopp Family i samarbete med Hard Hat

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.