Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bredbandsbolaget sponsrar F1-talang

Publicerad: 6 Mars 2012, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Bredbandsbolaget har inlett sitt första sponsorskap, och har valt att stötta racingtalangen Victor Bouveng.


Med sina 15 år är Victor Bouveng den yngste föraren i svenska racinglandslaget.

- Sponsring av Victor Bouveng och racing ligger i linje med vår varumärkesposition "Upplev mer" och varumärkespelaren det snabbaste bredbandet, säger Sara Hallsund, kommunikationsansvarig för Bredbandsbolaget.

Sponsorskapet är först och främst ett teknik- innehållssponsorskap, där Victor Bouveng får tillgång till Bredbandsbolagets teknik.

- Därmed kommer han vara uppkopplad hela tiden under sina resor och blogga och twittra och ge våra kunder dagsaktuell information, säger Sara Hallsund.

Sponsringen ses som ett komplement till traditionell marknadsföring som ger möjlighet att arbeta med mer djupgående relationer. Men Bredbandsbolaget kommer även att få mer traditionell exponering på hans utrustning.

- Många i vår målgrupp finns bland Victors fans och därför är det en värdefull exponering för oss samtidigt som vi kan förse kunderna med något mer än det vanliga, säger Sara Hallsund.

Projektet är ett undantag och sponsring av andra är inte något Bredbandsbolaget aktivt kommer arbeta med.

- Vi vill satsa hundra procent helhjärtat på Victor. Efter ett år kommer vi utvärdera sponsorskapet och diskutera möjligheter att fortsätta sponsra Victor även i framtiden säger Sara Hallsund, som inte vill avslöja hur mycket sponsringen kostar företaget.

Emma Lavesson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.