Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 1 september 2010, 12:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40
Bredbandsbolaget spinner vidare på musikkonceptet ”Upplev mer”. I den nya kampanjen lovsjungs tv och triple play.
I våras presenterade Bredbandsbolaget för första gången musikgruppen ”Bredbandet” i reklamen på temat "Upplev mer".Varje tjänst från Bredbandsbolaget motsvaras en bandmedlem med syftet att knyta ihop och lyfta fram bredden av tjänster. Paret i soffan återkommer i den nya reklamen som framför allt lyfter bolagets tv-tjänster.
– Med "Bredbandet" och låten "Upplev mer" samlar vi olika karaktärer för att symbolisera olika tjänster och produkter. Det är en bra utgångspunkt att jobba vidare på i kampanjer framöver, säger Adam Springfelt, cd på Acne Advertising.
Kampanjen ska gå i TV3, TV4 Fakta, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, bio, radio, print, utomhus och webb. Låten ”Upplev mer” bygger på Sonny J:s ”Can’t Stop Moving”.
Acne Advertising står bakom reklamen och Carat är mediebyrå.
En presentation av Bredbandets medlemmar:
Snabbt bredband – en supersnabb och fåfäng minimotorcyklist
Mobilt bredband – en jetpack-flygandes koskällspelare
TV – en tv-fanatisk, nyförälskad duett
Telefoni – en tuggummi-tuggande tonåring med telefonimani
Kundservice – en alternativ symfoniorkester i miniformat
Gaming – en förväxt orch på trummor
Film – en pianospelande superhjälte (känd från Voddler-kampanjen)
Kunder – en glad samling bredbandsälskare
Sport – en boxare och hockey- och basketlirare
Musik – två mariachilirare med en häst
Box – en triangelspelande doldis
Synnöve Almer