Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Bredbandsbolaget spelar vidare

Publicerad: 1 september 2010, 12:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Bredbandsbolaget spinner vidare på musikkonceptet ”Upplev mer”. I den nya kampanjen lovsjungs tv och triple play.


I våras presenterade  Bredbandsbolaget för första gången musikgruppen ”Bredbandet” i reklamen på temat "Upplev mer".Varje tjänst från Bredbandsbolaget motsvaras en bandmedlem med syftet att knyta ihop och lyfta fram bredden av tjänster. Paret i soffan återkommer i den nya reklamen som framför allt lyfter bolagets tv-tjänster.

– Med "Bredbandet" och låten "Upplev mer" samlar vi olika karaktärer för att symbolisera olika tjänster och produkter. Det är en bra utgångspunkt att jobba vidare på i kampanjer framöver, säger Adam Springfelt, cd på Acne Advertising.

Kampanjen ska gå i TV3, TV4 Fakta, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, bio, radio, print, utomhus och webb. Låten ”Upplev mer” bygger på Sonny J:s ”Can’t Stop Moving”.

Acne Advertising står bakom reklamen och Carat är mediebyrå.

 

En presentation av Bredbandets medlemmar:

Snabbt bredband – en supersnabb och fåfäng minimotorcyklist

Mobilt bredband – en jetpack-flygandes koskällspelare

TV – en tv-fanatisk, nyförälskad duett

Telefoni – en tuggummi-tuggande tonåring med telefonimani

Kundservice – en alternativ symfoniorkester i miniformat

Gaming – en förväxt orch på trummor

Film – en pianospelande superhjälte (känd från Voddler-kampanjen)

Kunder – en glad samling bredbandsälskare

Sport – en boxare och hockey- och basketlirare

Musik – två mariachilirare med en häst

Box – en triangelspelande doldis

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev