Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bravo håller eget presidentval

Publicerad: 25 maj 2016, 05:10
Uppdaterad: 25 maj 2016, 06:16

I samband med det amerikanska presidentvalet håller Bravo sitt eget val.


Ämnen i artikeln:

FewKampanj

Juicemärket Bravo har nyligen lanserat kampanjen Bravokampen, insiprerad av det amerikanska presidentvalet. I kampanjen tävlar två smakfavoriter om äran att få komma tillbaka till det ordinare butikssortimentet. Dessa kandidater är Masse och Peppe.

Masse är Bravos juice i smaken päron, apelsin, äpple, morot och citron. Peppe är jucie-smaken päron och äpple.

Som deltagare i kampanjen tävlar man om en digital rabattkupong för Bravo-juice. Man deltar genom att rösta på sin favoritsmak på Facebook eller kampanjsajten bravokampen.nu. Varje röst ökar juciesmakens chans för comeback. Valet avgörs den första september.

Kampanjen har dock en tivst. För varje röst en juice-smak får ges moståndar-smaken chansen till retargeting och mutor för att vinna tillbaka sin röst. Detta görs genom radiospots på Facebook och via digitala banners.

– En röst på en juicekandidat följs av en kontring från motståndaren via retargeting-banners med ett ännu bättre kupongerbjudande. Det här är nog första gången som man som konsument faktiskt får någon nytta av retargeting-banners, säger Ulf Eriksson, Copywriter på kommunikationsbyrån FEW i ett pressmeddelande.

Kampanjen är skapad av FEW, som sedan tidigare har gjort kampanjer för Bravo.

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

FewKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.