Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Branschens stora annonskampanj

Publicerad: 3 September 2014, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

Föreningen Årets Kock, branschorganisationen Visita och flera medlemsföretag kraftsamlar med annonsuppslag i kvällstidningarna.


Kampanjen riktar sig mot den så kallade "dubbelstöten", som bygger på vad som händer om en rödgrön regeringen återställer restaurangmomsen och höjer arbetsgivaravgiften för unga.

Annonsuppslaget går i dag i flera svenska kvällstidningar. Som avsändare står Föreningen Årets Kock, bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen – Visita, samt flera enskilda medlemsföretag.

– Vi gör det här för att visa på att företag över hela landet vänder sig mot två förslag som specifikt drabbar besöksnäringen. Vi vill fortsätta skapa jobb för unga och människor som flyttar till Sverige, men då måste vi få förutsättningarna att fortsätta göra det, säger Eva Östling, Visitas vd, i ett pressmeddelande.

 

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.