Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Brämhults marknadschef: ”Vi har inte muskler att göra reklam”

Publicerad: 4 Februari 2011, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Efter sockerlarmet lanserar juicetillverkaren en kampanj för sitt eget ”Vitaminvatten” – utspädd juice.


Ämnen i artikeln:

VolontaireBrämhults

Under rubriken ”vattenbluffen” skrev Aftonbladet tidigare i veckan om Coca-colas storsatsning Vitamin Water.

Nyheten som fokuserade på sockret i vitaminvattnet blev även löpsedel.

Nu lanserar Brämhults, som gjort sig kända för mer eller mindre udda pr-kupper, en egen variant av vitaminvatten. I kampanjen, som går på bolagets hemsida och i sociala medier, uppmanas kunderna att dricka upp tre fjärdedelar av juicen i flaskan och tillsätta vanligt kranvatten.

Johan Kikas, marknadschef på Brämhults, gör ingen hemlighet av att bolaget försöker rida på sockerlarmet.

– Vi är ett ganska litet bolag med en ganska liten budget. Vi har inte muskler nog för att göra tv-reklam utan försöker göra andra saker, säger han.

Samtidigt säger han att kampanjen bygger på ett redan befintligt beteende hos kunderna.

– Vi vet att många tycker om att spä ut juicen för att ha till exempel vid träning för att få ett eget vitaminvatten. Detta är något vi har tänkt att göra länge, men nu blev tajmingen rätt.

Tidigare har Brämhults sponsrat dansstudion Tropicana och skickat gruppen Apelsin till staden Jos i Nigeria.

– Tyvärr kunde vi aldrig skicka Apelsin till Jos, det blev upplopp där. Vi valde då att istället ge en del av marknadsföringsbudgeten till Röda Korset.

 Brämhults samarbetar med reklambyrån Volontaire.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VolontaireBrämhults

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev