Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Brämhults lyfter fram fula frukter

Brämhults hyllar olikheter i en ny kampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 18 September 2015, 12:37
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:51

Ämnen i artikeln:

Brämhults

”Ingen flaska är den andra lik” lyder budskapet i en ny reklamkampanj från juicevarumärket Brämhults. Rynkiga, fläckiga, gröna och knotiga apelsiner lyfts fram i rampljuset och tanken är att visa på olikheter i både smak och utseende hos de apelsiner som Brämhults använder.

– För andra juiceproducenter är det viktigaste att juicen har samma färg och smakar likadant varje gång. För oss är det precis tvärt om. Olikheten är en äkthetsgaranti som särskiljer oss från andra. Våra juicer beter sig som färsk frukt och ändrar smak i takt med säsongen. Därför ligger den här kampanjen oss väldigt varmt om hjärtat och det ska bli spännande att se hur den tas emot, säger Stina Haglund, brand manager på Brämhults, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går i Stockholms tunnelbana, samt utomhus i huvudstaden.

Kampanjen kompletteras också med ”Lilla Apelsinskolan” på webben, där besökarna får följa Brämhults apelsiner hela vägen från trädet till flaskan.

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån Bulldozer.

Arbetsgrupp

AD: Andreas Österlund

Copy: Nina Skogsberg/Jenny Westling

Projektledare: Jenny Westling

Formgivare: Anette Reutmer Åhlén

Produktionsledare: Anna Bergström

Fotograf: Anders Lipkin

Ämnen i artikeln:

Brämhults

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.