Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Brämhults lanserar Äppelsiner

Publicerad: 4 November 2010, 15:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Brämhults lanserar nya juicen Äppelsiner – en idé som kommer från en okänd man i ett köpcentrum. Byrån Volontaire står bakom konceptet.


I september var det premiär för Brämhults nya juice på nypressade äpplen. För att få så många som möjligt att testa produkten drog bolaget igång ”Den stora juiceundersökningen” i ett antal butiker och köpcentrum i storstäderna. Svenska folket skulle rösta fram den godaste juicen av Brämhults äppel- eller apelsinjuice.

Då kom det fram en kille och gav sitt recept på bästa juicen – han hällde ihop de två juicerna i samma glas. 

– Vi prövade och det var jättegott. Jag ringde vår byrå Volontaire och diskuterade vad vi kunde göra på detta. Då kom vi fram till den nya produkten Nypressade äppelsiner, som är en konsumentdriven innovation på riktigt, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults.

Juicens blandning baseras på resultatet i den stora juiceundersökningen – 57,4 procent apelsin och 42,6 procent äpple. På måndag ska produkten vara på plats i Seven Eleven och Pressbyrån.

Volontaire har gjort en film som visar storyn bakom produkten som inledningsvis ska marknadsföras på den egna sajten, Facebook och Twitter.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.