Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Brämhults dyraste medieköp någonsin

Publicerad: 7 November 2013, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

Med en ny serie grönsaksjuicer gör Brämhults sin största medieinvestering någonsin.


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Tillsammans med kommunikationsbyrån Bulldozer har man tagit fram en strategi med fokus på butik och sociala medier.

I ett försök att haka på hälsotrenden går man dock från frukt till grönsaker, med innehåll som ingefära, vetegräs, rödbetor, fänkål och morot.

– Vi vill nå en ung, medveten målgrupp som vill få i sig något nyttigt då och då. Alla vet ju att man ska äta grönsaker men det är inte alltid så lätt att göra. På det här sättet blir det både gott och enkelt att få dem i sig, säger marknadschef Helen Mellde Helmfridsson på Brämhults i ett pressmeddelande.

Med den nya kampanjen gör Brämhults betydligt större mediainvesteringar än tidigare, vilket bland annat Stockholms pendlare kommer erfara.

– Ja, vi har i många år gjort Brämhults butiksmaterial och mängder av kampanjer i sociala medier. Att den här gången satsa större med annonser i bland annat tunnelbanan känns rätt, med tanke på att målgruppen är en hälsomedveten storstadsbo, säger Jenny Eklund, projektledare på Bulldozer.

ARBETSGRUPP:

Andreas Österlund, AD

Jenny Eklund, copy och projektledare

Heidie Steiness, formgivare

Anna-Karin Jeppsson, produktionsledare

Hanna Rosell, PR-strateg

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev