Kampanjer
BRA vänder sig till vabbare
Publicerad: 13 september 2017, 09:11
Uppdaterad: 13 september 2017, 09:11
Flygbolaget BRA gör kampanj mot vabbande resenärer.
Ämnen i artikeln:
Le BureauDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
De flesta kanske förknippar hösten med vackra färgglada höstlöv och härliga stickade tröjor men det finns också en annan sak som är starkt förknippad med perioden – influensa och kräksjuka.
Det har inrikesflygbolaget BRA och byrån Le Bureau tagit fasta på i bolagets senaste kampanj. BRA erbjuder nämligen fri ombokning för de som behöver vabba.
– Vi har i vår varumärkesstrategi identifierat möjligheten att bli flygbolaget som kommer närmare sina kunder. Det handlar dels om att komma närmare kunderna fysiskt, säger Jonas Levin, marknadschef på BRA.
BRA vänders sig till en bred målgrupp som inkluderar både affärsresenärer och privatresenärer som kan tvingas stanna hemma på grund av sjuka barn.
– Vi ville med den här kampanjen visa att flygbolaget är BRA för alla. När det gäller vab är det något som drabbar många av BRA:s kunder – och då agerade vi på detta, säger Claes Kjellström, copywriter på Le Bureau, i ett pressmeddelande.
Kampanjen rullar främst i tv och online under hösten.