Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bostadsministern i byggkampanj

Publicerad: 12 September 2013, 06:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Det behövs mer bostäder, menar Svensk Byggtjänst, och låter bostadsministern ge sin syn på saken i en ny kampanj, signerad kommunikationsbyrån Det.


Byggbranschen måste öka takten i bostadsbyggandet. Det menar informationsföretaget Svensk Byggtjänst. Deras nya kampanj är en del av det varumärkesarbete som företaget inledde under våren.

Syftet är att visa Svensk Byggtjänsts roll i Byggsverige inför det samhällsbyggarforum som de arrangerar den 14 november. Där ska man diskutera hur man kan lösa bostadsbristen och öka byggtakten i Sverige.

Till sin hjälp har de bostadsminister Stefan Attefall, som i en intervju, som ligger som en del på kampanjsidan, får ge sin syn på bostadsbristen, samt branschprofilerna Ola Andersson och Ingela Lindh.

Kampanjen går ut på att Svensk Byggtjänst uppmanar hela byggbranschen att visa sin syn på byggprocessen – stället för att skriva dem på näsan hur krånglig processen är får de visa det själva.

Kommunikationsbyrån Det står bakom kampanjen, liksom varumärkesarbetet.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare, Erik Kalmaru, marknadschef på Svensk Byggtjänst

Det;

AD: Martin Ekelund

Copy: Mats Gardmo

Digital Director: Mikael Sonnenberg

Formgivare: Totte Kindberg

Projektledare: Maja Bergsten

Produktionsledare: Marie Arvidsson

PR: Jörgen Hallström, Cloudberry

Webb: Brinty

Produktionsbolag: Favela

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.