Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Borg och McEnroe gör kalsonger ihop

Publicerad: 1 Juli 2011, 10:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

De forna tennisrivalerna Björn Borg och John McEnroe går ihop och lanserar en limiterad kalsongkollektion.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Underkläderna är producerade i begränsad upplaga och ska endast att finnas tillgängliga under en kort period. Kollektionen ska dock finnas tillgänglig på 17 marknader.

Det är första gången någonsin som ett annat namn än Björn Borg täcker kalsongernas resår.

– Det är väldigt spännande att få möjligheten att göra detta samarbete med ytterligare en stor tennislegend. McEnroe kompletterar Björn Borg perfekt och samarbetet speglar både vårt arv och våra kärnvärden, säger Arthur Engel, vd på Björn Borg i ett pressmeddelande.

Underkläderna lanseras i augusti och 4 procent av intäkterna doneras till John & Patty McEnroe Foundation. Dessutom blir det en välgörenhetsauktion i samarbete med E-Bay där tio objekt med anknytning till Björn och John, samt en timmes tennistid med de både, kommer att auktioneras ut på nätet. Även pengarna från auktionen går till välgörenhet.

Kollektionen marknadsförs bland annat med hjälp av en kampanjsajt. Dessutom blir det en tävling på Facebook där man har tagit fasta på att Björn Borg och John McEnroe har väldigt olika personligheter, men har ändå varit vänner i 30 år.

Under devisen ”The Opposite You” får de tävlande delta i ett test som sedan matchas mot andra deltagares tester. Det par som utgör varandras mesta motsatser vinner en resa till New York där de får träffa Björn Borg och John McEnroe.

För att skapa ytterligare buzz kring kollektionen har Björn Borg och John McEnroe handsignerat 100 kalsonger, det vill säga 50 vardera, som ska spridas i butker runt om i världen. Övriga kalsonger i kollektionen har tryckta autografer.

Bakom lanseringen står Volontaire, Starcom och Patriksson PR.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev