Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

”Bordellen i Almedalen” prisas

Publicerad: 9 December 2010, 19:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Högsta vinsten till Järfälla tjejjours uppmärksammade kampanj ”Bordellen i Almedalen”, signerad Gyro HSR Scandinavia.


Järfälla Tjejjour öppnade bordell under Almedalsveckan i somras för att uppmärksamma politiker och medier om baksidan av prostitution. Tjejjouren och byrån Gyro HSR Scandinavia vinner nu en 100-wattare för kampanjen i kategorin samhällsreklam.

Juryns motivering:

Tidpunkten var avgörande. Platsen noga utvald. Budskapet tillräckligt kontroversiellt. Årets 100-wattare i Samhällsreklam bygger på ett imponerande engagemang, några brädor och lite spik. Och ett fantastiskt resultat. Attityder ändrades och ännu fler observerade. Bakom skynket, mitt bland politiker, journalister och turister bjöds det in till debatt och diskussion.  TV 4, Sveriges Radio, tidningar och nätet – alla rapporterade, och som kronan på verket SVT:s program ”Duellen … om Bordellen”.

Vinnare i kategorin Samhällsreklam 2010:

100-watt

Bordellen i Almedalen, Järfälla tjejjour, GyroHSR Scandinavia 

 

75-watt

Hjälten, Radiotjänst i Kiruna, Draftfcb 

Julkampanj 2009, UNICEF, Forsman & Bodenfors

 

50-watt

Livets lotteri, Rädda Barnen, Lowe Brindfors 

Samarbetskampanjen, Försvarsmakten, DDB Stockholm 

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.