måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Bookbeats nya reklammanér

Publicerad: 13 september 2017, 12:17
Uppdaterad: 13 september 2017, 12:17

Bookbeat har ett nytt reklammanér.

I sin senaste kampanj följer Bookbeat lyssnarnas vardag.



Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Nyligen blev det känt att Bonnierägda Bookbeat valt Starcom till sina nya mediepartner. Nu lanseras boktjänstens första kampanj sedan samarbetet med mediebyrån inleddes.

Den nya kampanjen beskrivs som en hyllning till världens alla lyssnare, och består av en reklamfilmsserie i fyra delar. I filmerna får tittaren följa med fyra lyssnare i deras "vanliga och ovanliga" vardag, lyder det i ett pressmeddelande.

– Tidigare har vi satsat på att visa att vi erbjuder böcker för alla smaker. Nu vill vi ta nästa steg och på ett ännu tydligare sätt visa att Bookbeat gör det enkelt för alla lyssnare att ta del av berättelser, oavsett vem du är eller hur din vardag ser ut, säger Sofia Eriksson, marknadschef för BookBeat, i en kommentar.

Under veckan kommer den första filmen som är en introduktion till de olika berättelserna att släppas. Näst på tur är filmen om "Bibbi", som är en av de medverkande. De resterande tre filmerna kommer att publiceras under hösten.

Filmerna kommer bland annat att visas i TV4.

Här kan du se de två första filmerna i kampanjen:

Arbetsgrupp

Producent – André Wallström (Rough Studios)

Regissör – Jonny Von Wallström (Rough Studios)

Copy - Tobias Grönberg (F&B Factory)

Art Director – Emelie Bang (F&B Factory)

Formgivare – Camilla Tengborg (F&B Factory)

Produktionsledare – Hanna Wensheim (F&B Factory)

Projektledare – Magnus Sollenberg/Jessica Troedson (F&B Factory)

Art Director - Andreas Carlfors (BookBeat)

Head of Marketing - Sofia Eriksson (BookBeat)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev