Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bonniers Konsthall skickar antiinbjudningar

Publicerad: 6 Juli 2011, 11:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Bonniers Konsthall skickar direktreklam där mottagaren inte bjuds in till höstens stora utställning. Det är DDB Stockholms första kampanj för konsthallen.


I ett brev till 1900 personer skickas en biljett som ger fri entré till höstens utställning för vem som helst, utom för mottagaren. Han eller hon som får brevet får inte använda fribiljetten, men kan ge bort den till en vän eller kollega.

Syftet med kampanjen är att understryka att Bonniers Konsthall vågar arbeta med det nyskapande och oprövade.

– Den opersonliga biljetten är ett sätt att vara ärlig med att våra utställningar inte kan älskas av alla. Och vi vill ge fler en chans att upptäcka och börja gilla samtidskonsten lika mycket som vi gör, säger Sara Arrhenius, chef för Bonniers Konsthall, i ett pressmeddelande.

Kampanjen tjuvstartar denna vecka med bildandet av Facebook-gruppen ”Bonniers Konsthall är inte för mig”, där den som blir medlem får möjlighet att bort en fribiljett till valfri Facebookvän. 

Dessutom blir det utomhusreklam och print som går upp i augusti. Där kan man via en QR-kod ladda ner en oanvändbar utställningsbiljett – som fungerar först när man ger bort den till någon via Twitter eller Facebook.

Arbetsgrupp

Art Director: Lisa Karlsson

Copywriter: Daniel Vaccino

Senior designer: Daniel Löfvenborg

Planner: Lisa Kopp

Projektledare: Malin Careliusen

Produktionsledare: Charlotte Zetterström

Web Director: KJ Vogelius

Web Developer: Sebastian Ross och Anders Andersson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.