Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Bonnier Konsthall kampanjar med Spotify

Publicerad: 3 september 2012, 06:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:13

Med en eget soundtrack på Spotify ska Bonniers Konsthall locka nya besökare. Bakom kampanjen står DDB och Spotify.


DT

Dante Thomsen


Kampanjen har döpts till "The track-list guest-list" och kallas för världens första personliga albumsläpp.

Bakom albumet står producenten Hans Berg som har sin bas i Berlin och tanken är att kampanjen ska göra reklam för Bonnier Konsthalls nya grupputställning "Mer än ljud".

Kampanjen går bland annat ut till utvalda journalister och bloggare och innehåller enbart en Spotify-länk till albumet. Låtarna är också döpta för att skapa ett sammanhängande meddelande.

– Vi har helt enkelt använt titelfunktionen på låtarna för att få fram vårt budskap. När du lyssnar på albumet får du både ett smakprov av utställningen, och all info som behövs för att OSA till den exklusiva vernissagen, säger Bonnier Konsthalls kommunikationsansvarige Mirjam Johansson i ett pressmeddelande.

Det är första gången som en playlist används för att skapa direktreklam på det här sättet. Kampanjen är gjord av DDB Stockholm i samarbete med Spotify.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev