Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bollspelande apa ska lyfta Gainomax

Publicerad: 26 April 2010, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Mjölkdrycken Gainomax släpper ny reklamfilm. Se den på Dagensmedia.se.


Ett par hundra tusen svenskar – nästan lika många kvinnor som män – beräknas konsumera Gainomax.

– Ungefär en miljon svenskar tränar regelbundet. De utgör vår målgrupp. Vi har med andra ord en bit kvar innan vi har nått vår potential i Sverige, säger Johan Nylund, produktchef på Gainomax.

I ett försök att ta en större del av kakan rullar företaget ut en ny reklamfilm, signerad Saatchi & Saatchi och Hobby Film-regissören Oskar Bård.

Den ska visas i samband med idrotts– och nöjesprogram i TV3, TV6, TV4 Sport, Kanal 5 och Discovery. Till hösten kompletteras den med ytterligare en film.

– Tricket är att behålla Gainomax alla kunder, särskilt nu när konkurrenter med billigare pulverbaserade drycker dykt upp på marknaden, samtidigt som vi ska attrahera nya, menar Saatchis & Saatchis Jonas Björlin. 

Den årliga marknadsföringsbudgeten för Gainomax ligger mellan 10 och 15 miljoner kronor och har så gjort de senaste åren.

Åke Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.