Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bokavård.se kampanjar mot köer

Publicerad: 15 April 2014, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Genom att lansera onlinebokning av vårdbehandlingar vill sajten Bokavård.se råda bot på tidskrävande telefonköer.


Bokavård.se kan patienter hitta, jämföra och boka vårdbehandlingar. Nu lanserar sajten ett bokningssystem online. Målet är att modernisera vårdkedjan och tidsmässigt effektivisera bokningar genom att slippa telefonköer.

Bakom initiativet står Amir Mofidi och Dimitrij Hallengren, grundare av Bokavård.se.

– Vi var trötta på telefonköer. Man får barn och måste därför tillbringa mer tid inom vården, och det första man stöter på då är telefonköer. Vi fick nog av det och bestämde oss för att göra något åt saken, säger Amir Mofidi till Dagens Media.

Kampanjen har gjorts inhouse, och filmerna har producerats av bolaget Tre14. Vården är en speciell apparat, och det krävs stort engagemang för att vara med och påverka, uppger Amir Mofidi.

– I en vanlig konsumtionsbransch är man nog mer lyhörd när det kommer till konsumenternas efterfrågan på grund av ekonomiska incitament. Men vården styrs av andra drivkrafter, så det krävs uthållighet för att påverka den, säger han.

Tjänsten lanseras idag och kampanjen kommer i huvudsak att rulla i Kanal 5, samt synas på sajter som bland annat Aftonbladet, Blocket, Svenska Dagbladet och Hitta. Amir Mofidi tror att tjänsten kommer att få stort genomslag.

– Jag tror att den kommer att slå igenom stort. Vi har haft många förfrågningar från folk som gärna vill ha hjälp med de här sakerna. Och när vi har testkört så har intresset varit stort.

Se reklamfilmerna här:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/OcLTIO55SRI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/udlsQYO0Kys" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.