Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bokadirekt rullar ut första kampanjen

Publicerad: 26 November 2010, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Våren 2009 gick Pelle Törnberg, Ulf Sandberg och Lars-Johan Jarnheimer in som tunga investerare i sökmotorn Bokadirekt.se. Nu rullar man ut första kampanjen.


Bokadirekt.se, som är en sökmotor med inriktning på skönhet, hälsa och friskvård, registrerades redan för tio år sedan, men det först nu som man går ut med en egen reklamkampanj.

Detta beror på att företaget fick tre nya investerare under våren 2009. Pelle Törnberg som bland annat arbetat på Metro och MTG, Lars-Johan Jarnheimer, från bland annat Tele2 och Ulf Sandberg, som har ett förflutet på Starcom.

– När de nya delägarna gick in fick vi ett kapitaltillskott som gav oss möjligheten att växa, säger Mattias Bogren, marknadsansvarig på Bokadirekt.

Att man inte haft någon marknadsföring tidigare är inte enbart en ekonomisk fråga.

– Bokadirekt.se är en sökmotor och som sådan får man bara en möjlighet att visa upp sig. Hamnar man i en ny sökmotor utan att hitta det man vill går man aldrig tillbaka. Men nu vill vi börja bygga varumärket Bokadirekt.

Kampanjen, som använder sig av de massörer som samarbetar med Bokadirekt, kommer uteslutande gå i Metro och några få annonser på Facebook. Annonsen är framtagen inhouse tillsammans med Olof Rydén, frilansande art director.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.