Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bo Hagström lanserar pastamärke

Publicerad: 31 Januari 2011, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Bo Hagström frontar Giovanni Ranas svenska pastareklam, signerad Fältman & Malmén.


Det italienska pastamärket Giovanni Rana ger sig in på den svenska marknaden. Fältman & Malmén står bakom marknadsföringen som har rullat ut i dagarna.

Italienkännaren Bo Hagström, som vi bland annat har sett i SVT:s matprogram ”Solens mat”, guidar besökare i den italienska matvärlden i reklamen.

– Vår tanke var att ha en svensk och en italiensk person som kunde laga mat tillsammans och Bo kändes som den mest trovärdiga talespersonen för den här lanseringen, säger Charlotte Törnqvist, projektledare på Fältman & Malmén.

Navet i lanseringen är en webbsajt där Bo Hagström och den italienska matexperten Francesca Barberini bjuder på berättelser om Italien och lagar maträtter baserade på Giovanni Ranas produkter i ett antal webbfilmer.

Norweb har gjort sajten i samarbete med reklambyrån och Mindshare står bakom medieupplägget. Kampanjen går även i tv och som banners.

Byråfakta:

Arbetsgrupp Fältman & Malmén och Norweb:

Projektledare: Charlotte Törnqvist & Mats Ekberger

Creative Director: Magnus Fältman 

Art Director: Björn Nordfors

Copywriter: Viktor Olsson

Originalare: Emma Olsson

Back-end programmering: Jonas Persson

Flashprogrammering: Erik Wallberg

Produktionsbolag: Bedeschi Film & Ligistfilm

Mediabyrå: Mindshare

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.