Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

BMW pikar Volvo i ny kampanj

"BMW har hela tiden gjort det med glimten i ögat", säger Björn Ståhl på Ingo.

Alex Hartelius


Publicerad: 30 November 2017, 11:54
Uppdaterad: 30 November 2017, 13:11

Ämnen i artikeln:

BMW

Bild 1/2  BMW:s billboard på Avenyn i Göteborg.

I augusti 2017 skrev Dagens Media en artikel om att BMW valt Ingo som reklambyrå, med ansvar för kommunikation i hela Skandinavien.

Tillsammans med reklambyrån Ingo har BMW nu satt upp en stor billboard på Avenyn i Göteborg, föreställandes den nya M5-modellen i spelet Need For Speed Payback.

Med reklamtexten "A fast car built in Gothenburg" retas det tyska bilföretaget med Volvo på deras egna hemmaplan.

– BMW har ju gjort lite okonventionella grejer tidigare, bland annat när den här M5:an lanserade på en gaming-mässa. De har hela tiden gjort det med glimten i ögat. Inte bara i Sverige, utan hela världen. Med det i bakhuvudet satte vi igång, och den här billboarden säger ju bara sanningen, säger Björn Ståhl, creative director på Ingo, till Dagens Media.

Anledningen till att man valt just Göteborg för att marknadsföra den digitala M5:an är för att utvecklarna till spelet Need for Speed Payback, Ghost Games, har sin verksamhet i staden. Björn Ståhl tycker därför det är naturligt att retas lite med Volvo.

Kommer det här bli startskottet för ett rivaliserande bilkrig?

– Nej det tror jag inte. Det är absolut inte vår avsikt.

Ämnen i artikeln:

BMW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.