Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Blowing in the Wind tar 100 watt

Apotek Hjärtat och Åkestam Holst prisas för "Blowing in the Wind".

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 December 2015, 11:59
Uppdaterad: 09 December 2015, 12:16

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Apotek Hjärtat och Åkestam Holst ligger bakom 100-wattsvinnaren i kategorin Konsument – singel. Den uppmärksammade kampanjen "Blowing in the Wind" har tidigare prisats i bland annat The One Show, Guldägget och D&AD.

– Jättekul och vi är jättestolta. Det här är en enda skylt på Odengatan som har vandrat runt hela världen via film, säger Sara Clewemar, kundansvarig på Åkestam Holst.

Kategorin Konsument – singel är ny för i år. Där belönas case med en enhet "som har varit den enda eller bärande enheten i en aktivitet".

Vinnare Konsument – Singel

100W: Blowing in The Wind, Apotek Hjärtat/Åkestam Holst

75W: Publiksläppet, Popagandafestvalen (Luger Inc)/Saatchi & Saatchi Stockholm

50W: Explore Stockholm, Taxi Stockholm/ Yours

LÄS ÄVEN:

Volvo vinner 100 watt igen

Corren vinner innovationspris

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.