Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Blöjstrid till domstol

Procter & Gamble stämmer konkurrenten SCA i Marknadsdomstolen.


Publicerad 2016-01-18 12:55
Uppdaterad 2016-01-18 12:55

Ämnen i artikeln:

SCA

Dela artikeln:

Procter & Gamble, som står bakom blöjvarumärket Pampers, vill att SCA slutar använda fyra olika formuleringar i marknadsföringen av konkurrerande Libero:

"8/10 föräldrar föredrar Libero Touch baserat på mjukhet"

"Baserat på mjukhet 8/10 föräldrar föredrar Libero Touch"

"Baserat på mjukhet skulle 8/10 experter rekommendera Touch framför den ledande konkurrenten"

"Baserat på mjukhet uppger 8 av 10 experter att de skulle rekommendera Libero Touch framför den ledande konkurrenten".

Enligt Procter & Gambles stämningsansökan är marknadsföringen bland annat vilseledande och innehåller ”direkta eller underförstådda påståenden eller andra framställningar som är felaktiga”.

Procter & Gamble yrkar på ett vite för SCA på 1 miljon kronor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.